کد خبر: 3844
يكشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 18:35
افزایش تسهیلات دهی

مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم لیزینگ ایران و شرق با حضور بیش از60 درصد از سهامداران ولشرق برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و عملکردی خود را قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرخونه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم لیزینگ ایران و شرق با حضور بیش از60 درصد از سهامداران ولشرق برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و عملکردی خود را قرائت کردند. بر همین اساس اعلام شد؛ این شرکت در یک ماهه ابتدای سال جاری معادل ۲۳۱,۱۸۴ میلیون ریال درآمد محقق کرده است.

همچنین سرمایه ثبت شده ولشرق نیز 1,400,000 میلیون ریال به شمار می رود. ولشرق از ابتدای سال نیز ۲۸۹,۲۲۳ میلیون ریال تسیلات ارائه کرده است. یادآور می شود؛ شرکت لیزینگ ایران و شرق وابسته به سرمایه‌گذاری تدبیر با هدف تامین منابع برای اقشار مختلف و کسب رضایت مشتریان در کلیه حوزه‌هـای فعالیت صنعت لیزینگ، فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد. از سویی دیگر موضوع این شرکت طبق مفاد اساسنامه مبادرت به خرید کالاهای سرمایه‌ای اعم از منقول و غیر منقول گران قیمت، انواع خودروی سواری و کار، تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین و کالاهای مصرفی با دوام و واگذاری آنها در قالب عقود اجاره به شرط تملیک، اجاره عملیاتی و یا فروش قسطی را شامل می شود.

ثبت افزایش سرمایه قابل ذکر است، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده ولشرق، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱،۴۰۰،۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۸۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت رسیده است. همچنین در 3 ماه گذشته سود ناخالص لیزینگ ایران و شرق با افت ۱۰ درصدی به ۵.۴ میلیارد تومان رسیده و افزایش ۷۹ درصدی سایر هزینه‌های شرکت سبب شده تا سود عملیاتی با کاهش ۶۵ درصدی برابر ۱.۳ میلیارد تومان گزارش شود. این شرکت منبع مازادی نداشته و هر منابع مالی که تزریق می شود، به ارائه تسهیلات تعلق می گیرد. افزایش سود و درآمد یادآور می شود، ولشرق در این بازه زمانی از محل عملیات لیزینگ درآمد ۱۷.۸ میلیارد تومانی به دست آورده که ۱۴ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی به شمار می رود.

از سویی دیگر هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ این شرکت نیز ۳۰ درصد رشد داشته و برابر ۱۲.۴ میلیارد تومان بوده است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ی لیزینگ ایران و شرق نیز رقم قابل توجهی در این دوره داشته و جهش بیش از ۵ هزار درصدی را نشان می‌دهد و همین امر سبب شده تا سود خالص با رشد ۲۲ درصدی به ۳.۷ میلیارد تومان برسد. کاهش ریسک و سود 2 تومانی بر اساس اعلام هیات مدیره ولشرق، برنامه های تازه ای برای کاهش ریسک تدوین شده که از تجربیات حضور در بازار لیزینگ اخذ شده است. همچنین در این مجمع ماده 129 توسط رای سهامداران ولشرق تنفیذ شد. با توجه به نیاز این شرکت به گردش نقدینگی، و میزان سود خالص 15 میلیارد و 300 میلیون تومانی لیزینگ ایران و شرق، بر اساس رای سهامداران معادل 20 درصد از این مبلغ تقسیم شد و به ازای هر سهم ولشرق 2 تومان سود تعلق گرفت.

م.سلیمانیان/