وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت مطرح کرد؛ تغییر در تیم ارزی بانك مركزی و ایده های مدیریت بازار / به كنترل بازار ارز امیدواریم

وزیر اقتصاد با اشاره به تغییر در مدیریت ارزی بانک مرکزی و ایده‌های مدیریت بازار و همچنین توافقات با دولت چین؛ نسبت به کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرخونه به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تغییر معاون ارزی بانک مرکزی گفت:امیدواریم با تغییری که امروز هم در تیم ارزی بانک مرکزی و هم ایده های مدیریت بازار ارز صورت گرفت در آینده شاهد کنترل اوضاع باشیم.

وزیر اقتصاد تسهیل مبادلات بانکی و مراودات ارزی را از موضوعات مورد مذاکره هیات ایرانی با طرف چینی عنوان کرد و گفت: بخشی از مذاکرات به تسهیل مبادلات بانکی و مراودات ارزی بین دو کشور معطوف بود که تقریباً تمام پیشنهاداتی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه داد مورد موافقت طرف چینی قرار گرفت.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد اجرایی شدن این مذاکرات به ثبات بازار ارز و مدیریت این بازار کمک کند و گفت:  این توافقات با توجه به نقش قابل توجه دولت چین چه در عرصه  وارداتی و چه در عرصه صادراتی کمک می‌کند که در روزها و هفته‌های آینده شاهد مدیریت اوضاع باشیم.