صدور کالا برای صادرکنندگان با 35 متولی سخت و دشوار است

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون با اشاره به اینکه، اکثر صادرکنندگان برای صدور محصولات خود با چالش های جدی روبرو هستند، گفت: بر خلاف تمام کشورها که بخش صادرات تنها یک متولی دارد، در کشور ما حدود 35 متولی خود را مسئول صدور مجوز برای صادرات کالا می دانند، لذا کار برای صادرکنندگان بسیار سخت، دشوار و نفس گیر شده است.

به گزارش خبرخونه، یاسر میراحمدی با اشاره به اینکه در ایران به جای اینکه تولید کننده محصول خود را صادر کند، دلالان به این امر مبادرت می‌ورزند، لذا صرفاً به فکر سود زیاد هستند و به کیفیت توجهی ندارند، افزود: فله فروشی یکی دیگر از معضلات حوزه صادرات است که دلالان تولیدات داخلی را با برند خارجی توزیع می‌کنند.

وی کیفیت پایین گندم برای استفاده در تولید محصولات صنایع غذایی و از طرفی توزیع ناعادلانه آن از سوی شرکت بازرگانی را از دیگر مشکلات حوزه فعالیت خود برشمرد و خواستار حمایت جدی دولت سیزدهم از تولیدکنندگان صنایع غذایی شد.

میراحمدی سپردن پیمان ارزی، نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نحوه محاسبه حق بیمه را از جمله مشکلات مهم و اساسی تولید کنندگان مطرح کرد و تأکید کرد: تا روزی که این مشکلات مرتفع نشود، معضلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان همچنان باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ارزش صادرات ما بالغ بر 7 میلیون یورو بوده است، گفت: عمده صادرات شرکت انسی مربوط به رشته سوپی و رشته کلافی است که بیشتر به کشور عراق و کانادا صادر می‌شود و به عنوان مثال برغم همه مشکلات پیش رو سال گذشته بالغ بر 3 هزار تن صادرات به عراق داشتیم.

وی گفت: تقریبا 50 درصد نسبت به سال گذشته در حوزه صادرات کاهش داشتیم و دلیل آن مشکل تأمین گندم، آرد مناسب و تعهدات پیمان ارزی بود.

میر احمدی با اشاره مجدد به مشکلات تولیدکنندگان صنایع غذایی، جلوگیری از توزیع سهمیه‌های گندم به صورت رانتی، سودهای کلان تسهیلات بانکی، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، سپردن پیمان ارزی و محاسبه حق بیمه را از مهم‌ترین این مشکلات برشمرد.

رشته فله

وی گفت: این شرکت در سال 1351 هجری شمسی به عنوان اولین تولید کننده رشته اسپاگتی بصورت سنتی در قالب کارگاه تولیدی در محله یافت آباد فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای توسعه و پیشرفت این صنعت، توانستیم با خرید و نصب دستگاه‌های جدید و به روز، خود را با صنعت روز دنیا تطبیق دهیم.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های تولیدی صنایع غذایی انسی با دستگاه‌های مدرن اروپایی هیچ تفاوتی ندارد؛ چرا که از لحاظ خروجی و بازدهی از برترین‌ها هستیم.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی در جمع نمایندگان رسانه‌ها که به منظور بازدید از خط تولید فاز دوم این شرکت واقع در شهرک صنعتی صفادشت حضور یافته بودند، گفت: شرکت صنایع غذایی انسی به جهت کیفیت و نوع طراحی جزو برندهای درجه یک می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول تولید اسپاگتی متعلق به اروپا است، افزود: با این حال شرکت انسی توانست محصولات خود را به اروپا صادر کند به این دلیل تولیدات ما از لحاظ کیفیت، قدرت رقابت با تولیدات کشورهای اروپایی را دارد.

میر احمدی با تأکید بر اینکه در بازار صادراتی و هدف به عنوان یک برند برتر شناخته شده هستیم ، گفت: این موفقیت را مدیون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کارمندان، کارگران و متخصصان زحمتکش خود هستیم.

وی با تبریک روز جهانی استاندارد، گفت: ما اولین رشته استاندارد در کشور را تولید کرده و تدوین نامه‌های استاندارد توسط متخصصان شرکت انسی رقم خورد که خوشبختانه در سطح ملی از استانداردهای تهیه شده توسط متخصصان این شرکت بهره برداری شده است.

میر احمدی با اشاره به اینکه همواره در حال توسعه هستیم، افزود: هم اینک در حال خرید دستگاه‌های تولیدی سال 2019 دنیا هستیم که قطعاً با ورود این ماشین آلات به کشور شاهد تحولات عظیمی در تولید محصولات خواهیم بود.

رشته آش

وی با اشاره به اینکه، محصولات انسی به کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا، آمریکا، استرالیا و آفریقا صادر می‌شود، گفت: عمده محصولات تولیدی ما به خارج از کشور صادر می‌شود، اما در سال گذشته با توجه به تقاضای مشتریان داخلی محصولاتی چون ترشیجات، آبلیمو، خیارشور و زیتون را وارد بازار داخل کردیم.

میراحمدی با اشاره به اینکه در حوزه بسته بندی محصولات در ردیف اولین‌ها هستیم، گفت: انسی شرکتی پویا است که از تجارب متخصصین و متعهدین و افراد بزرگ در این صنعت استفاده می‌کند.

به گزارش خبرخونه، وی توجه به انتقادات و پیشنهادات مشتریان را از اصول مسلم در این شرکت عنوان کرد و گفت: به تمام مسایل و مشکالات مطرح شده از سوی مشتریان با اهدای هدیه رسیدگی می‌کنیم.

برچسب های خبر