با وجود تحریم ها و خودتحریمی ها، دروازه های جدیدی برای صادرات باز می کنیم

پیمان پژوهنده: ما با تمام تحریم‌ها و خود تحریمی‌ها جنگیده و فرصت هایی جدیدی خلق کرده ایم و به طور قطع با استمرار این طریق، از هیج کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش خبرخونه ، همزمان با افتتاح سی و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان ، کنفرانسی با حضور نمایندگان مجلش شورای اسلامی و همچنین صاحب نظران این حوزه در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه برگزار گردید.

در این همایش برخی فعالان اقتصادی و رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی در حوزه مبلمان به بیان نظرات خود در زمینه صنعت مبلمان پرداختند.

پیمان پژوهنده دبیر این همایش و مدیر عامل گروه اطلس ضمن خوشامدگویی و بیان اهداف برگزاری این رویداد گفت: ما با تمام تحریم‌ها و خود تحریمی‌ها جنگیده و فرصت هایی جدیدی خلق کرده ایم و به طور قطع با استمرار این طریق، از هیج کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دبیر همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت مبلمان از حضور نمایندگان پنجاه نفره از کشورهای خارجی در این نمایشگاه به نیکی یاد کرد و گفت: این گروه ؛ از کشورهای عمان، لبنان ، قطر و امارات ، روسیه ، پاکستان ، افغانسان ، اقیلم کردستان ، ازبکستان و … بودند که با توجه به رویکرد صادرات محور این همایش، اتفاقی ارزنده محسوب می‌شود و با تعامل و تبادل نظر، می‌تواند دورازه‌های جدیدی را به روی ما باز کند.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه در منطقه، بازار خوبی برای صنعت مبل کشور است یادآور شد: باید تلاش کنیم سهم ایران را از این بازار پس بگیریم و این مسئله میسر نمی‌شود مگر با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، همراهی دستگاه‌ها در کاهش هزینه‌ها و حمایت از تولید داخل کشور.

پژوهنده در بخش پایانی اظهارات خود تأکید کرد: رویکرد صادرات محور، صنایع کوچک را از بحران خارج می‌کند و ما در این مسیر گام بر می‌داریم.

نخستین همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت مبلمان با رویکرد صادرات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از تاریخ 15 تیر برگزار شد.