ایران فرصتی برای سرمایه گذاری در صنعت مبلمان

نجفی ؛ رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در نخستین همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت مبلمان با رویکرد صادرات ، فرصت های سرمایه گذاری در صنعت مبلمان و چرایی صنعت مبلمان را بررسی کرد.

به گزارش خبرخونه، همزمان با افتتاح سی و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان ،  کنفرانسی با حضور نمایندگان مجلش شورای اسلامی و همچنین صاحب نظران این حوزه در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه برگزار گردید.

نجفی ؛ رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در مورد وضعیت اشتغال نیروی کار در صنعت مبلمان گفت: 8 تا 10 درصد نیروی کار در صنعت مبلمان مشغول بکار هستند. همچنین سرمایه گذاری در این بخش از واحد‌های صنفی کوچک تا کارخانه‌های بزرگ گسترده شده است. لذا افراد علاقه مند می‌تواند به عنوان بخش از زنجیره تامین وارد صنعت مبلمان شده و از این صنعت بهره مند شوند.

نجفی خاطر نشان کرد: زنجیره تامین در ایران بسیار گسترده و کامل است که تعداد این واحدهای صنفی و صنعتی در ایران به یکصد هزار واحد خواهد رسید که کل زنجیره تامین از تولید مواد اولیه و واردات مواد اولیه را را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به تنوع صنعت مبلمان در کلیه مصارف اداری ، تجاری ، منازل ، تشریفاتی و ... سرمایه گذاری در این صنعت می‌تواند بسیار متنوع باشد زیرا بازار گسترده‌ای در سطح جهان دارد.

ایران فرصتی برای سرمایه گذاری در صنعت مبلمان

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: این موضوع از 2 منظر قابل بررسی است. نکاه اول برای سرمایه گذاران داخلی و نگاه دوم برای سرمایه گذاران خارجی است.

در بخش سرمایه گذاری خارجی بازار بلقوه‌ای از کشورهای همسایه و CIS وجود دارد که بیش از 400 میلیون نفر جمعیت دارد که با بررسی و نیاز سنجی این بازار افرادی زیادی در انتظار این محصولات خواهند بود.

هزینه حمل و نقل و حامل‌های انرژی چون در ایران ارزان است ، کمک شایانی به صادرات در کشورهای منطقه خواهد کرد و خود این نکته‌ای برای سرمایه گذاری در صنعت مبلمان است.

همچنین با توجه به ارزان بودن نیروی کار و جوان بودن نیروی کار می‌توانیم فرصت‌های سرمایه گذاری در این صنعت را بیشتر و بیشتر بدانیم.

صنعت مبلمان ، صنعتی زود بازده

وی افزود از مهترین عوامل سرمایه گذاری در صنعت مبلمان می‌توان زود بازده بودن این صنعت را عنوان کرد.

صنعت مبلمان برای سرمایه گذاران خارجی

نجفی گفت: سازمانی برای سرمایه گذاران خارجی با عنوان سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی ایران وجود دارد که یکی از وظایف آن پذیرش سرمایه گذاران خارجی است.

مزای سرمایه گذاری خارجی در صنعت مبلمان

از جمله تسهیلاتی که این سازمان به سرمایه گذاران خارجی اراده می‌کند می‌توان به معافیت مالیاتی از 5 تا 20 سال اشاره کرد.

وی افزود: اقامت طولانی مدت برای مدیران و کارشناسان و سرمایه گذاران از دیگر مزایای سرمایه گذاری خارجی بشمار می‌رود.

این درحالیست که اگر سرمایه گذار در طول مدت معاوفیت مالیاتی خود اشتغال را بصورت سالاته 50 درصد افزایش دهد ، بمراتب طول دوران معافیت مالیاتی شرکت افزایش پیدا می‌کند و چنانچه محصول تولیدی را صادر نیز نماید ، ضرایب مالیاتی آن شرکت در سالهای آتی کاهش پیدا می‌کند.

خروج درآمدهای سرمایه گذاری خارجی از کشور بلامانع است

نجفی در ادامه گفت: سرمایه گذار خارجی این اجازه را دارد که کلیه درآمدهای حاصل از تولید را به صورت قانونی از کشور خارج کنند و الزامی برای سرمایه گذاری مجدد وجود نخواهد داشت.

کمک اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی

اگر شرکت‌های خارجی تمایل به سرمایه گذاری در صنعت مبلمان داشته باشند ، اتحادیه همکاری خوبی با آنها خواهد کرد.

اهمیت صنعت مبلمان نسبت به گذشته

با توجه به اینکه 8 تا 10 درصد اشتغال به این حوزه در صنعت گره خورده است اهمیت این صنعت نسبت به گذشته را نمایان‌تر می‌کند. همچنین در همین راستا اتحادیه نیز از واحدهای صنعتی توقع دارد که در همایش‌ها ؛ سمینارها و نمایشگاه‌ها شرکت کرده و در رسته‌های صنفی حضور داشته باشند.

دولت نیز باید نگاه اقتصادی ویژه‌ای به این صنعت داشته باشد فلذا باید ساز و کارهای تسهیلاتی مناسبی برای این صنعت در نظر گرفته شود. زیرا با صنایعی مثل مبلمان میتوان نتیجه موثر‌تری نسبت به سایر صنایع مثل خودرو گرفت.