الزام شناسایی و پوشش ریسک های صنعت مبلمان توسط تجار مبلمان

ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: ریسک های ششگانه در امر صادرات مبلمان از جمله ریسک پلتیکال ریسک ، ریسک قانونی ، ریسک ارز و ریسک های لجستیکی وجود دارد که این ریسک ها باید توسط تجار صنعت مبلمان شناسایی و پوشش داده شود.

به گزارش خبرخونه، همزمان با افتتاح سی و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان ، کنفرانسی با حضور نمایندگان مجلش شورای اسلامی و همچنین صاحب نظران این حوزه در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه برگزار گردید.

در این همایش برخی فعالان اقتصادی و رؤسای انجمن ها و تشکل های تخصصی در حوزه مبلمان به بیان نظرات خود در زمینه صنعت مبلمان پرداختند.

محمدجعفرایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این همایش گفت: بهترین فرصت برای دستیابی به بازارهای خارجی محصولات غیرنفتی است.

ایرانی خاطر نشان کرد: تحریم های ظالمانه و یکطرفه ایی که سالهاست علیه ملت ایران وضع شده ، موجب رشد سایر بخشهای اقتصادی دربخش خصوصی است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: در صادرات باید مزایا، معایب و موانع پیشرو را درنظر گرفت تا بهترین سناریوهای احتمالی طراحی شود. برخی موانع ممکن است بدلیل تعارض قوانین و یا تراکم قوانین باشد که نیاز به تنقیح و رفع موانع قانونی صادرات است.

ایرانی در ادامه در مورد ریسک های حوزه صادرات مبلمان گفت: ریسک های ششگانه در امر صادرات مبلمان از جمله ریسک پلتیکال ریسک ، ریسک قانونی ، ریسک ارز و ریسک های لجستیکی وجود دارد که باید پیش فرض عملیات صادرات کالاهای ایرانی قرار گیرد. این در حالیست که این ریسک ها باید توسط تجار صنعت مبلمان شناسایی و پوشش داده شود.


وی همچنین گفت: هرچند مبلمان در تاریخ باستانی ایران نقش بسزایی داشته اما هم اکنون جایگاه قابل قبولی در صنعت جهانی نداریم و باید از تمام ابزار و ارکان تولید برای رسیدن به جایگاه قابل قبول بهره مند شویم.

ایرانی در پایان گفت:اگر هزینه تولید را کاهش دهیم و از هنر و نبوغ اساتید و طراحان داخلی در کنار تجهیزات وم اشین آلات مدرن کمال استفاده شود بی شک رقابت پذیری و مشتری مدارای بهتری در صنعت مبلمان خواهیم داشت.